Οι συντάκτες τους SawBiz επιλέγουν και σας παρουσιάζουν ο καθένας τα 2 πιο αγαπημένα τους εξώφυλλα για το έτος που μας πέρασε.
Οι Apocalyptica μας έχουν συνηθίσει σε ιδιαίτερα και με μπόλικη gothic διάθεση εξώφυλλα, χωρίς να καταλήγουν να γίνονται υπερβολικά. Μια ιπτάμενη κοπέλα ντυμένη σαν ..σκοτεινός άγγελος με δύο τεράστια μαύρα φτερά και ένα εντυπωσιακό μαύρο φόρεμα... το οποίο από το σημείο του στήθους μέχρι και τη μέση της σχηματίζεται ένα τσέλο, μαύρο όπως και το φόρεμα, που χαρακτηρίζει τον ήχο των Apocalyptica. Περαιτέρω πληροφορίες για την επιμέλεια του εξωφύλλου δυστυχώς δεν μπόρεσα να βρω, αλλά όποιος και να το έκανε, είναι στο σύνολό της μια πολύ εντυπωσιακή δουλειά.
Unholy Ritual : Finis Origine Pendet
Με την πρώτη ματιά στο εξώφυλλο, δεν ξέρεις τι να το κάνεις. Να το αγαπήσεις ή να το μισήσεις; Να σε προσβάλλει (λόγω θρησκευτικών πεποιθήσεων) ή να γουστάρεις; Το αγάπησα ακριβώς γι’αυτόν τον τεράστιο αριθμό σκέψεων που μου προκάλεσε και επιπλέον δένει με το ύφος της μουσικής των Ελλήνων Unholy Ritual. Το επιμελήθηκε ο Andreas Marshall, ο οποίος έχει συνεργαστεί και με Blind Guardian, Dimmu Borgir, King Diamond κλπ.
Δέσποινα Δευτεραίου
Human Desolation : 'Project Wasteland'
Στο πρώτο τους άλμπουμ οι πιτσιρικάδες Σουηδοί Human Desolation ψάχνουν για εξώφυλλο. Και που να στραφούν; Πού να αποταθούν για βρουν την εικόνα;. Στρέφονται κατά την Νότιο Αμερική και συγκεκριμένα στην Βραζιλία. Εκεί που ο μεγάλος digital artist - Gustavo Sazes δημιουργεί τις πιο εξωφρενικές παραλλαγές της φαντασίας φτιάχνοντας έργα που σκοπό έχουν να ντύσουν με τις πιο σουρεαλιστικές εικόνες, μουσικά έργα των: Manowar, Firewind, Kamelot, Nightrage, Old Man’s Child κ.α.
Μετά την δημιουργία του συγκεκριμένου έργου, θέλοντας να περιγράψει το πώς το οραματίστηκε ο ίδιος, θα πει:
[Ένιωσα ότι ήταν η ώρα να παλέψω με τους εσωτερικούς μου δαίμονες και να κάνω ένα «‘τέλος του κόσμου» στυλ, εξώφυλλο, αλλά με ένα πολύ προσωπικό χαραχτήρα. Πραγματικά πιστεύω ότι αυτό το εξώφυλλο μοιάζει με «το τέλος» σίγουρα. Το πουλί, μητέρα των μικρών πτηνών, παγωμένη στο χρόνο, καθώς τα μικρά της τυλίγονται στις φλόγες. Είναι σαν την ψυχρότητα της ανθρωπότητας μεταφερμένη στα ζώα. Κανένα ίχνος προστατευτικότητας, κάτι σαν «βούλωσέ το και πέθανε»! Νιώθω πως ήταν ο τελευταίος δεσμός της ζωής που έμελε να σπάσει και να καταναλωθεί]
Ο τρομερός Έλληνας καλλιτέχνης βρίσκεται πίσω και από αυτήν την δημιουργία. Με το προσωπικό του ύφος και στιλ έχει καταφέρει να κάνει τη δουλειά του αναγνωρίσιμη πλέον από αυτούς που παρατηρούν την τέχνη του σουρεαλισμού. Με εκθέσεις σε Ελλάδα και σε εξωτερικό τράβηξε πολλές φορές τα βλέμματα και είναι έτοιμος για κάθε καινούρια εικαστική πρόκληση. Εδώ, στην δουλειά που έκανε για τους kamelot βλέπουμε να επιδίδεται σε μια dijital art,σκοτεινή πανδαισία. Ο ίδιος αναλαμβάνει και τις φωτογραφίσεις μιας και είναι και φωτογράφος. Για την συγκεκριμένη δουλειά είπε:
«ήταν μια μεγάλη πρόκληση για μένα σαν καλλιτέχνης να οραματιστώ το καινούριο αυτό αριστούργημα των Kamelot. Αρκετά δύσκολο μιας και είχα να συνδυάσω την καλλιτεχνική δουλειά αναμεμειγμένη με μια σκοτεινή, μελαγχολική, δηλητηριασμένη ατμόσφαιρα. Ειλικρινά είμαι ικανοποιημένος με το τελικό αποτέλεσμα. Είναι το πιο σκοτεινό artwork των kamelot μέχρι τώρα».
Θανάσης Καμπάνης
Kvelertak : Kvelertak
Το ομώνυμο ντεμπούτο των Νορβηγών Kvelertak ψηφίστηκε από πολλούς σαν ένας από τους καλύτερους δίσκους της περασμένης χρονιάς. Το εκπληκτικό εξώφυλλο σχεδίασε ο John Dyer Baizley των Baroness (φωνή, κιθάρα). Έχει ένα πολύ ιδιαίτερο και αναγνωρίσιμο στυλ στα έργα του καθώς και μια ξεχωριστή τεχνοτροπία. Ο Baizley έχει σχεδιάσει εξώφυλλα και για τους Kylesa, Pig Destroyer, Darkest Hour, Black Tusk, Vitamin X, Flight Of The Conchords, Torche, Skeletonwitch και φυσικά έχει φιλοτεχνήσει όλες τις κυκλοφορίες των Baroness.
Cough : Ritual Abuse
Επικό, σκοτεινό, έντονο και μακάβρια όμορφο είναι το αριστουργηματικό εξώφυλλο του Ritual Abuse των Cough. Πολλές φορές το περιεχόμενο συνδέεται κατά κάποιο τρόπο με το εξώφυλλο σαν πρόλογος για το τι ακολουθεί. Εδώ αυτό συμβαίνει με τον καλύτερο τρόπο.
Αντώνης Κοντογιάννης
Serj Tankian : Imperfect Harmonies
Το εξώφυλλο φαινομενικά δείχνει κάτι απλό. Απεικονίζει τον Serj σε ένα τοίχο. Αυτός ο τοίχος χωρίζει ένα φυσικό καθαρό τοπίο με πράσινο κυρίως φόντο με ένα πιο βρώμικο , όπως αυτό που συναντάμε στις μεγάλες πόλεις με το γκρι να έχει το πρώτο λόγο ως χρώμα. 2 περιβάλλοντα εντελώς αντίθετα, τα οποία δημιουργούν μεταξύ τους μια αρμονία ατελής όπως δηλαδή ονομάζεται και ο τίτλος της δουλειά αυτής (Imperfect Harmonies). Όπως είχε αναφέρει και ο ίδιος σε μια συνέντευξη του, οι ατελής αρμονίες θα μπορούσαν να έχουν διαφορετικές ερμηνείες. ''Είναι η σχέση μου με τη μουσική, η σχέση μας με τους υπόλοιπους ανθρώπους, οι γεωπολιτικές σχέσεις μας με τα άλλαέθνη, η σχέση μας με τη φύση, όλα είναι ατελής αρμονίες. Στη ζωή προσπαθούμε να φτιάξουμε τέλειες αρμονίες, ποτέ φθάνοντας τις μέχρι θανάτου. Αλλά αξίζει τον κόπο να προσπαθήσουμε.''
We Are The Fallen : Tear The World Down
Από τα πιο σκοτεινά και θλιβερά artwork σε εξώφυλλο για τη χρονιά που μας πέρασε. Οι We Are The Fallen (ή και αλλιώς Evanescence 2), εμπιστεύτηκαν τον γνωστό καλλιτέχνη heavy metal εξωφύλλων, Travis Smith (Devin Townsent, Overkill, Opeth, Nevermore, King Diamond, God Forbid) για να σχεδιάσει το ντεμπούτο τους Tear The World Down. Αυτό απεικονίζει ένα μικρό κορίτσι με λευκό φόρεμα, ανάμεσα σε συντρίμμια. Τα χρώματα που κυριαρχούν το μελαγχολικό μαύρο μαζί με το γκρι, ενώ ένα χλωμό φεγγάρι πίσω μόλις ανέτειλε. Μια εικόνα που θα μπορούσε με περίσσια άνεση να διακοσμεί, ακόμη και δίσκο των Annihilator και πιο συγκεκριμένα το ''Set The World On Fire'' ως μια εναλλακτική gothic εκδοχή του. Απλά άλλη μια ένδειξη του πλούσιου ταλέντου, που έχει να επιδείξει ο Travis Smith.
Πέτρος Μελίδης
Kylesa : The Spiral Shadows
Ένας μεγάλος δίσκος από ένα συγκρότημα που κοιτάζει το παρελθόν της κλασικής ροκ για να την εξελίξει. Το "Spiral Shadows" των Kylesa έλαβε διθυραμβικές κριτικές και ανακηρύχθηκε μέσα στις καλύτερες κυκλοφορίες του 2010. Ενώ το πακέτο με το οποίο το προσέφεραν οι Αμερικανοί αναδεικνύει την ολοκληρωμένη δουλειά που έγινε στο όλο concept, πέρα κι από την μουσική.
Όταν ο Phil Cope και η Laura Pleasants ανέθεσαν στον illustrator Santos το εξώφυλλο, ζήτησαν κάτι αρκετά απλό χωρίς κρανία και λοιπά metal στοιχεία, αλλά να εκφράζει το σκεπτικό τους για το "Spiral Shadows".
Το να κοιτά κανείς τη μέχρι τώρα ζωή του και βάσει αυτής να διαγράφει την μετέπειτα πορεία του. Κι έτσι ο καλλιτέχνης απέκτησε ένα όραμα για το έργο. Ένα δέντρο το οποίο με μια σπειροειδή κίνηση αναρριχάται προς τον ουρανό και στην κορυφή του ένας σπόρος, ο οποίος αποτελεί την παρομοίωση για το μέλλον. Η βάση του όμως, ένας χοντρός κορμός, υποδεικνύει το πόσο ηλικιωμένο είναι, ούτως ώστε να καταφέρει να δώσει το στοιχείο του παρελθόντος, με την γνώση του οποίου μεγαλώνει προς την άγνωστη ανοδική κατεύθυνση.
Ένα καταπληκτικό σχέδιο, δοσμένο με μια χαρακτηριστική απλότητα - άλλωστε πρόκειται απλά για έναν κορμό - αλλά παράλληλα και πολύπλοκο, με τον τραχύ φλοιό και τα ξερά κλαδιά να διαθέτουν μια αλλόκοτη λεπτομέρεια, μέχρι να συναντήσουν τον καρπό στο κέντρο της εικόνας.
Η op art, η οποία χρησιμοποιήθηκε σαν φόντο, προσδίδει το απαραίτητο βάθος - ή ύψος - με τις καμπυλωτές γραμμές να ξεκινούν φαρδιές και να λεπταίνουν όσο φτάνουν προς τον καρπό. Στην collector's edition μάλιστα τα χρώματα αλλάζουν ανάλογα με την γωνία του φωτός και απογειώνουν οπτικά το αποτέλεσμα, συνδυάζοντας το γκρι με όλα τα βασικά.
Ένα έργο που καταφέρνει να πείσει τον ακροατή ότι έχει να κάνει πρώτα με τέχνη - γενικά - και μετά με μουσική.
The Ocean : Heliocentric/Anthropocentric
Μέσα στο 2010 οι – πλειοψηφικά – Γερμανοί The Ocean κατάφεραν να εκδώσουν ένα έργο, αποτελούμενο από δύο δίσκους, ολοκληρωμένο από κάθε καλλιτεχνική άποψη. Τα Heliocentric και Anthropocentric φιλοσοφούν γύρω από τον χριστιανισμό και την αναζήτηση, ή και αμφισβήτηση του Θεού, σε μια περιήγηση που δεν θυμίζει τα κλασικά αντιχριστιανικά metal μοτίβα με ανάποδους σταυρούς και κάθε λογής ύβρεις, αλλά πιο καλλιτεχνική και “άθεη” άποψη.
Την δουλειά για την οπτικοποίηση του θέματος ανέλαβε και πάλι ο Martin Kvamme, όπως είχε κάνει και με το “Precambrian”, στο οποίο παρουσίασε εκθαμβωτικά και πολύπλοκα σχέδια, από φανταστικά πλάσματα έως το εκπληκτικό χαρτί το οποίο χρησιμοποίησε. Έτσι και στην πρόσφατη δουλειά των Γερμανών ο Kvamme δίνει δύο ξεχωριστά έργα, άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους, τα οποία και εν τέλει παρουσιάζει σαν ένα, αλλά μόνο στην βινυλιακή τους έκδοση.
Ο ήλιος μαζί με τον άνθρωπο, παρουσιάζονται σαν μια ρητορική ερώτηση για την θεϊκή υπόσταση των πραγμάτων, πράγμα το οποίο αποτελεί την ουσία των δύο δίσκων. Οι δύο κύριοι χαρακτήρες περιτριγυρίζονται από όλους τους αστερισμούς, δοσμένοι σχεδιαστικά με έναν τρόπο που θυμίζει μεσαιωνικές αναπαραστάσεις και γεμίζουν το σκηνικό με σκορπιούς, λιοντάρια και όλες τις γνωστές τους παρομοιώσεις. Διάφοροι αστέρες συμπληρώνουν τα κενά στις τέσσερις γωνίες, δίνοντας περισσότερο φως στο όλο εγχείρημα. Εντύπωση προκαλούν οι τρεις κυλιόμενοι διαφανείς δίσκοι στο εξωτερικό μέρος – στις μονές εκδόσεις - απεικονίζοντας την κίνηση του ηλιακού συστήματος.
Το Heliocentric/Anthropocentric του Kvamme αποτελεί απλά ένα εξώφυλλο για ένα μουσικό δίσκο. Όμως καταφέρνει με μόνο δύο χρώματα – μαύρο με γκρι στο πρώτο, μαύρο με μπλε στο δεύτερο και μαύρο με ασημί στον συνδυασμό τους – να καθηλώσει το μάτι με απλότητα στην ουσία, πολυπλοκότητα στα σχέδια και μινιμαλιστική άποψη για το θέμα.
Βασίλης Μπακογιάννης
Cherries On A Blacklist : Lakafigo
Το artwork του Lakafigo κρατήθηκε απλό, σκοτεινό και ελαφρά μυστήριο , όπως άλλωστε και οι νοοτροπία των Cherries On A Blacklist. Αν και απλό, ίσως να ξεχωρίζει γιατί απέχει από τις γυναικείες φιγούρες και τα υποτονικά background που χρησιμοποιούνται τελευταία στα covers των συγκροτημάτων αυτού του είδους.
Στο εξώφυλλο απεικονίζεται ένα χέρι σημαδεμένο απ' τον χρόνο, να κρατάει ένα χαρτί με το logo του συγκροτήματος. Η εικόνα παραπέμπει σε ιστορίες ,εμπειρίες , κάτι που ίσως να αναζητήσει κανείς στο περιεχόμενο του δίσκου.
Η ιδέα αυτή ξεκίνησε από μια κίνηση για promotion της μπάντας, όπου fans φωτογραφήθηκαν κρατώντας τέτοια χαρτιά. Το concept αυτό διατηρήθηκε και για την εμφάνιση του υπόλοιπου booklet-λιτό, με σκοτεινά χρώματα και μόνο ένα δίστιχο από κάθε τραγούδι προσπαθώντας να αποφύγουν τις υπερβολές.Υπάρχει μια μοναδική φωτογραφία στην οποία μπορεί κανείς να δεί τα πρόσωπα των μελών , τραβηγμένη σένα παλιό σπίτι του περασμένου αιώνα στην Γερμανία, όπως και το οπισθόφυλλο.
Τη φωτογράφηση επιμελήθηκε ο Στέλιος Καλησπέρης, το logo ο Θανάσης Χριστοδούλου και το artwork ο Αndre Podeyn.
Στο εξώφυλλο απεικονίζεται ένα χέρι σημαδεμένο απ' τον χρόνο, να κρατάει ένα χαρτί με το logo του συγκροτήματος. Η εικόνα παραπέμπει σε ιστορίες ,εμπειρίες , κάτι που ίσως να αναζητήσει κανείς στο περιεχόμενο του δίσκου.
Η ιδέα αυτή ξεκίνησε από μια κίνηση για promotion της μπάντας, όπου fans φωτογραφήθηκαν κρατώντας τέτοια χαρτιά. Το concept αυτό διατηρήθηκε και για την εμφάνιση του υπόλοιπου booklet-λιτό, με σκοτεινά χρώματα και μόνο ένα δίστιχο από κάθε τραγούδι προσπαθώντας να αποφύγουν τις υπερβολές.Υπάρχει μια μοναδική φωτογραφία στην οποία μπορεί κανείς να δεί τα πρόσωπα των μελών , τραβηγμένη σένα παλιό σπίτι του περασμένου αιώνα στην Γερμανία, όπως και το οπισθόφυλλο.
Τη φωτογράφηση επιμελήθηκε ο Στέλιος Καλησπέρης, το logo ο Θανάσης Χριστοδούλου και το artwork ο Αndre Podeyn.
Anathema : We're Here Because We're Here
Το cover του We' re here because we' re here μπορεί να μην είναι πολύ περίπλοκο αν και αποτελεί μια πολύ όμορφη εικόνα. Κάποιος οδηγείται προς τον ήλιο, το φως εκεί που και οι Anathema προσπάθησαν να μας κατευθύνουν με αυτό τους το album, μέσα από κομμάτια που θυμίζουν διαλογίστηκα κείμενα. Το νερό, ο ήλιος ,ο γαλανός ουρανός και η όλη εικόνα δίνουν μια πολύ πιο αισιόδοξη διάθεση στο profile των Anathema , ενώ θα μπορούσε να είναι η αισιόδοξη εκδοχή του cover του σκοτεινού A Natural Disaster όπου η φύση απεικονίζεται σκοτεινή, στείρα με φόντο έναν "ματωμένο" ουρανό.
Βαρβάρα Μπαρδακά
No comments:
Post a Comment